23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Internationalisering – hvor skal vi hen?

Danmarks gode positionering i den globale marineindustri skal ikke blive en sovepude, der får os til at misse skibet til fremtiden, skriver Mark Lerche fra Danish Marine Group.
Hvad kan vi?

Heldigvis er de danske udstyrs- og serviceleverandører til det globale marked inden for skibsbygning og drift godt med fremme i det globale marked. Det oplever vi i Danish Marine Group, når vi tager de danske virksomheder med ud til de maritime hovedmarkeder verden over.

Successen ligger bl.a. i vores stærke maritime klynge, hvor Danmark repræsenterer industrien dybt og bredt på trods af vores lille land. Vi har markedsledende rederier og helt små innovative opstartsvirksomheder. Dertil kommer en seriøs opbakning fra de organisatoriske og statslige institutioner og innovations-drivet fra den Danske Maritime Fond, Skibsteknisk Selskab, Green Ship of the Future-initiativet og det netop igangsatte INNO+. Det fundament for vores maritime kompetencer i Danmark gør, at vi er værdsat globalt for vores kvalitetsprodukter, fleksible og løsningsorienterede samarbejdsform samt et fokus på (energi-) effektivitet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|