Hvide Sande Skibs- og Baadebyggeri har indgået et samarbejde med det spanske værft Mercurio, der er specialiseret i kompositmaterialer, og ikke mindst bygning af mindre offshore-servicefartøjer i lette sandwichkonstruktioner.
Det spanske samarbejde i Hvide Sande giver dermed det danske værft mulighed for at udvide sin portefølje i forhold til skibstyper, der på den hidtidige referenceliste i forhold til servicefartøjer til havmølleindustrien, alle har bestået af nybygninger udført i aluminium.
Hvide Sande Skibs- og Baadebyggeri lancerede for nylig sit eget design af et semi-SWATH servicefartøj til offshore havmølleparker. Værftet er i forvejen blandt de mest erfarne i Danmark i forhold til havmølletonnage, men det nye design skal bringe værftet ind på markedet for dels tonnage rettet mod de mere fjerne såkaldte runde 3-parker - og dels imødekomme markedskrav om lettere og mere energieffektive fartøjer.
Læs også:
Det spanske samarbejde i Hvide Sande giver dermed det danske værft mulighed for at udvide sin portefølje i forhold til skibstyper, der på den hidtidige referenceliste i forhold til servicefartøjer til havmølleindustrien, alle har bestået af nybygninger udført i aluminium.
Hvide Sande Skibs- og Baadebyggeri lancerede for nylig sit eget design af et semi-SWATH servicefartøj til offshore havmølleparker. Værftet er i forvejen blandt de mest erfarne i Danmark i forhold til havmølletonnage, men det nye design skal bringe værftet ind på markedet for dels tonnage rettet mod de mere fjerne såkaldte runde 3-parker - og dels imødekomme markedskrav om lettere og mere energieffektive fartøjer.
Læs også: