Rederiet Øresund Bådservice ApS i Fredericia er under konkursbehandling ved Retten i Kolding med advokatfirmet Accura som kurator i boet. Herfra oplyser kurator Andreas Kærsgaard Mylin til Søfart, at Øresund Bådservice nu afvikles i en kontrolleret proces. Tre af rederiets tidligere ansatte var opsagt før konkursen, der fandt sted 1. august. De to tilbageblevne opretholder en vis kapacitet i afviklingsperioden, hvis der opstår en kommerciel opgave, som skal løftes, siger Andreas Kærsgaard Mylin endvidere.
Øresund Bådservice endte regnskabsåret 2012/13 med et underskud på godt 5,5 mio. kr. efter et overskud på godt 1,8 mio. kr. året før. Bruttofortjenesten faldt i perioden fra 16 mio. kr. til 2,5 mio. kr. Endvidere fremgår det af selskabets seneste årsregnskab, at der er bogført aktiver for i alt 20, 5 mio. kr.
Øresund Bådservice kom ind på markedet for skibsrelaterede serviceydelser, målrettet offshore entreprenørprojekter, tilbage i 1990. Og kan derfor siges at være blandt pionererne i den del af Det Blå Danmark, der siden er vokset betragteligt i takt med udbygningen af offshore havmølleparker. Det samme er kravene til den anvendte tonnage imidlertid også.
Rederiets specialer tæller bl.a. vagtskibs- og surveyopgaver med en hovedsagelig ældre flåde på 10 enheder bestående af mindre fartøjer. Otte af fartøjerne forsøges nu solgt af den norske skibsbroker Bratten Shipping AS.
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Øresund Bådservice.
Øresund Bådservice endte regnskabsåret 2012/13 med et underskud på godt 5,5 mio. kr. efter et overskud på godt 1,8 mio. kr. året før. Bruttofortjenesten faldt i perioden fra 16 mio. kr. til 2,5 mio. kr. Endvidere fremgår det af selskabets seneste årsregnskab, at der er bogført aktiver for i alt 20, 5 mio. kr.
Øresund Bådservice kom ind på markedet for skibsrelaterede serviceydelser, målrettet offshore entreprenørprojekter, tilbage i 1990. Og kan derfor siges at være blandt pionererne i den del af Det Blå Danmark, der siden er vokset betragteligt i takt med udbygningen af offshore havmølleparker. Det samme er kravene til den anvendte tonnage imidlertid også.
Rederiets specialer tæller bl.a. vagtskibs- og surveyopgaver med en hovedsagelig ældre flåde på 10 enheder bestående af mindre fartøjer. Otte af fartøjerne forsøges nu solgt af den norske skibsbroker Bratten Shipping AS.
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Øresund Bådservice.