23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

ARK Germania også til Fayard

Straks efter Fayard har færdiggjort ARK Dania skal ARK-søsteren også forbi reparationsværftet i Munkebo.
Når DFDS i midten af september er klar med rederiets nybygning ARK Dania, som i øjeblikket gennemgår den endelige færdiggørelse hos Fayard, skal søsterskibet ARK Germania også en tur forbi reparationsværftet i Munkebo. Der er nemlig en del ting, der skal justeres og rettes til på ARK Germania, oplyser DFDS’ kommunikationschef, Vice President Gert Jacobsen til Søfart.



DFDS overtog de to ro/ro-nybygninger fra boet efter det konkursramte tyske P + S Werften i april i år. Mens ARK Germania var tilstrækkelig færdigbygget til, at den efter endt prøveture, to år forsinket, kunne indsættes på Esbjerg-Imminghamruten, blev det langt mindre færdige søsterskib ARK Dania slæbt til Fayard for sin færdiggørelse.



Imidlertid har det problematiske forløb på P + S Werften afstedkommet flere fejl og mangler, end det er normalt på en nybygning. Ifølge Søfarts oplysninger skulle et af problemerne dreje sig om hovedmaskinernes placering på motorfundamenterne.



ARK Germania og ARK Dania indgår sammen med øvrige tre ro/ro-skibe fra DFDS, ARK Futura, Britannia Seaways og Suecia Seaways, i det dansk/tyske ARK Projektet, der stiller tonnage til rådighed for de to landes forsvar og NATO. Senest har Suecia Seaways været involveret i hjemtransporten af tysk militærmateriel, der har været anvendt i Afghanistan-krigen. Suecia Seaways lastede i den tyrkiske Sortehavshavn Trabzon, hvorfra materiellet blev sejlet til Emden i Tyskland.



Læs også:

BREAKING
{{ article.headline }}
0.108