23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskere mellem grønne nominerede

PRISUDDELING: The Ship Efficiency Awards med enketelte danske indslag.
Der er tre - og "en halv" danske repræsentanter blandt de nominerede til arrangementet The Ship Efficiency Awards 2014, der løber af stabelen 2. oktober i London. Der er dog ikke dansk repræsentation i f.eks. kategorier som prestige-kategorier som Energy Efficiency Solution Award eller Outstanding Contribution to Ship Effiency. Til gengæld er det værd at bemærke, at projektet Green Ferry Vision er nomineret i kategorien The One to Watch for. Bag projektet står en række firmaer, institutioner og organisationer – bl.a. både Marstal Navigationsskole og SIMAC. Marstal-skolen fremhæves faktisk i oplægget som tovholder, idet der refereres til Marstal Navigationsskole & Partners – Green Ferry Vision.

Blandt de andre danske nominerede er Hempel i kategorien Environmental Technology Award for sin Hempaguard coating, men Maersk Line (traditionen tro) er blandt de nominerede i Sustainable Ship Operator of the Year. Og så er semi-danske Scandlines også med under Initiative of the Year sammen med firmaet Corvus med Scandlines Hybrid Ferries-projektet.

Bag Ship Effiency Awards står firmaet Fathom, der gør i udgivelser af innovative projekter etc. inden for det maritime, energiområdet og miljøområdet. Dertil arrangerer Fathom også svents som netop The Ship Effiency Award. I årets dommerpanel sad repræsentanter fra International Chamber of Shipping, Lloyd’d List, BIMCO (Lars Robert Pedersen), ABS, RCL Cruises og Clarksons Research.
 
 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web03