23948sdkhjf

Endelig dato for retssag om DIS-nettoløn

DIS: Sagen mellem DFDS og Søfartens Ledere er berammet til at vare syv dage.
Efter flere års forberedelse af DIS-skattesagen, hvor alle påstande, begrundelser, faktuelle oplysninger og dokumenter er fremlagt af begge parter, er sagen mod DFDS blevet berammet til såkaldt hovedforhandling ved Østre Landsret.

Det skriver Søfartens Ledere på sin Facebook-profil.

Normalt tager en sådan forhandling en-tre dage, men i DIS-sagens tilfælde har Østre Landsret afsat syv retsdage i slutningen af september 2015.

Årsagen er, at der er tale om en omfattende sag, der rækker helt tilbage til etableringen af DIS i 1989.

Sagen er berammet til den 21/9, 22/9, 24/9, 25/9, 28/9, 29/9 og 1/10 2015. Alle dage fra kl. 09:30 – 15:00.

”Det er selvfølgelig ærgerligt, at vi skal vente endnu et år på en afgørelse i sagen, men den gode nyhed er, at det efter lang tids vedholdende arbejde fra vores side nu endelig er lykkedes at få sagen berammet i Østre Landsret,” siger Fritz Ganzhorn, direktør i Søfartens Ledere, ifølge nyhedsopslaget.

Under sagens behandling ved Østre Landsret – hovedforhandlingen som det rettelig hedder – møder begge parters advokater frem i retten og fremlægger hele sagen, samtlige dokumenter og fører vidner og parter, hvorefter dommerne – op til to måneder senere – afsiger dom i sagen.

”Det handler naturligvis om at vinde sagen, men under alle omstændigheder tjener den det formål at få klarlagt, om rederne må forvalte DIS og nettolønssystemet som de vil, og fastsætte deres DIS-ansatte søfolks løn uden hensyn til beskatningen i Danmark,” siger Fritz Ganzhorn.

Den parallelle sag imod Staten og Skatteministeriet er ligeledes blevet berammet til hovedforhandling i Østre Landsret, og her skal advokaterne på arbejde den 1. og 3. december 2015.

”Fra foreningen vil vi endnu engang gerne takke medlemmerne for deres store opbakning og tålmodighed i forbindelse med DIS-skattesagen,” siger Fritz Ganzhorn:

”Særligt er der naturligvis grund til at takke de enkelte medlemmer, der har måttet stille op og sat deres navn på stævningerne over for deres rederier (DFDS og Royal Arctic Line), selvom de jo blot repræsenterer et ønske om retfærdighed og afklaring hos samtlige vores medlemmer i DIS – uanset, hvilke rederier man er ansat i.”

Kilde: Søfartens Ledere/Facebook
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096