23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hoyer Motors på SMM med offshore-fokus

LEVERANDØRER: Salgschefen fra Hoyer Motors anser SMM som et must. Særligt i år, hvor messen også har et offshore-fokus, der skal være med til at øge virksomhedens markedsandel på det krævende område.
En af de danske maritime udstyrsleverandører, der i denne uge deltager på SMM-messen i Hamborg, er Hadsten-virksomheden Hoyer Motors. Den danske virksomhed med kontorer i seks lande er specialiseret i produktion og udvikling af elektromotorer, mange målrettet det internationale maritime marked.

”SMM er en af de klart vigtigste messer overhovedet. Sammen med Marintec China, den vigtigste inden for den maritime branche. Vi udstiller på den danske pavillon sammen med Danish Marine Group, hvor vi har en af de største stande med over 50 kvm. Som en af de førende leverandører af elektromotorer til marineapplikationer skal vi simpelthen være at finde på et sted som SMM,” siger Hoyer Motors’ marketing manager, Jonas Løgstrup Hansen, til Søfart.

Jonas Løgstrup Hansen ser ikke alene SMM som en salgsmesse, men også som et sted, hvor der ”netværkes".

”SMM er i høj grad en netværksmesse. Her mødes vi med eksisterende forretningspartnere fra hele verden. Således er vores kinesiske og koreanske afdeling også repræsenteret i Hamborg under hele messen,” oplyser han og forklarer, at SMM i år har et særligt fokus, som er kommercielt interessant for netop Hoyer Motors.

Offshore

”Ud over den maritime branche generelt, har SMM også fokus på offshore i år, hvilket passer perfekt med udviklingen hos os, hvor vi også oplever en øget efterspørgsel fra netop offshore. Derfor har vi en specialmalet motor med, der er malet i henhold til NORSOK system 1,” siger  han.

Den lidt kryptiske betegnelse, Jonas Løgstrup Hansen henviser til, er den norske olieindustris særlige standard (NORSOK), der gælder for de olie-offshore-operationer, som udføres på norsk sokkel. Heriblandt også for det udstyr, der anvendes.

Det betyder, at den medbragte motor er bemalet i tre lag, bestående af en zinc-primer, en tie-coat samt en top-coat hardtop, som giver en total tykkelse på 280 µm og dermed opfylder NORSOK-kravene. Krav, der i denne forbindelse skal sikre minimal vedligeholdelse af motoren under de mange gange ekstreme driftsforhold i arktiske farvande på norsk sokkel.

Ifølge Jonas Løgstrup Hansen satser Hoyer Motors lige nu på at øge virksomhedens markedsandel på offshore-området, hvor Norge mange gange sætter barren i forhold til kvalitetskrav og standarder. Derfor satses der også målrettet på næste års Nor-Shipping-messe i Norge.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.12|instance-web01