Det aarhusianske specialrederi DBB Jack-Up Services forventer at tage levering af rederiets første store nybygning, Wind server, i løbet af indeværende måned. Det oplyser rederiet til Søfart.
Det 80 meter lange og 32 meter brede specialdesignede jack up-servicefartøj målrettet vedligehold og service på offshore havmølleparker blev kontraheret ved Nordic Yards i Wismar i sommeren 2012.
Den første store kontrakt til det nye jack up-fartøj blev indgået med Siemens Wind Power tilbage i maj i år. Kontrakten for Siemens starter fra første kvartal 2016.
DBB Jack-Up Services’ andet store aktuelle flådeforøgelsesprojekt, ombygningen af jack up’en Hyundai Pioneer til at være selvpositionerende ved Orskov Yard i Frederikshavn, er stødt ind i forsinkelser.
Wind Pioneer, som fartøjet er blevet omdøbt ventes klar til januar 2015. Forsinkelsen skyldes, at der er opdaget skader i prammens oprindelige jack up-system, og fartøjets fire ben er derfor nu transporteret til Fayard til reparation og senere genmontering på Wind Pioneer i en af det tidligere Lindø-værfts store dokke.
Det er SH Group med hovedsæde i Svendborg, som står for reparationen af benene, mens Orskov Yard har forestået den gennemgribende ombygning af Wind Pioneer, bl.a. indbefattende en helt ny aptering, ny kran og fire azimuth-thrusters til selvfremdrift.
Det 80 meter lange og 32 meter brede specialdesignede jack up-servicefartøj målrettet vedligehold og service på offshore havmølleparker blev kontraheret ved Nordic Yards i Wismar i sommeren 2012.
Den første store kontrakt til det nye jack up-fartøj blev indgået med Siemens Wind Power tilbage i maj i år. Kontrakten for Siemens starter fra første kvartal 2016.
DBB Jack-Up Services’ andet store aktuelle flådeforøgelsesprojekt, ombygningen af jack up’en Hyundai Pioneer til at være selvpositionerende ved Orskov Yard i Frederikshavn, er stødt ind i forsinkelser.
Wind Pioneer, som fartøjet er blevet omdøbt ventes klar til januar 2015. Forsinkelsen skyldes, at der er opdaget skader i prammens oprindelige jack up-system, og fartøjets fire ben er derfor nu transporteret til Fayard til reparation og senere genmontering på Wind Pioneer i en af det tidligere Lindø-værfts store dokke.
Det er SH Group med hovedsæde i Svendborg, som står for reparationen af benene, mens Orskov Yard har forestået den gennemgribende ombygning af Wind Pioneer, bl.a. indbefattende en helt ny aptering, ny kran og fire azimuth-thrusters til selvfremdrift.