Stena Line indleder et strategisk samarbejde om bl.a. space charter, som giver fast rådighed for lanemeter-kapacitet, med Mann Lines på det nordeuropæiske short sea-marked. Et område, hvor danske DFDS i dag er den største ro/ro-aktør.
Aftalen betyder, at Stena Line nu for første gang har rutekapacitet til Finland, og med inkluderingen af Tallinn også en styrket tilstedeværelse i området omkring Den Finske Bugt, hvor DFDS har ruter til St. Petersborg og Paldiski.
”Mann Lines er en stærk spiller inden for logistik og på forretningsområder, hvor vi ikke er så stærke. Altså primært transport af nye biler og projektlaster. For både Stena Line og for Mann Lines er det her samarbejde noget, der kommer kunderne til gode hos begge selskaber,” siger Anders Peterson, business development manager hos Stena Line i den pressemeddelelse, de to rederier har udsendt i forbindelse med samarbejdet.
Chartrer skib til Mann Lines
Samarbejdet mellem de to short sea-operatører kommer konkret til at indbefatte faste space charters til Stena Line på Mann Lines' ro/ro-skibe. Mann Lines vil derudover repræsentere Stena Line som salgsorgan på visse ruter. Og endelig vil Stena-selskabet Stena RoRo chartre ro/ro-skibet Stena Foreteller ud til Mann Lines fra årsskiftet.
Svenske Stena Line har et ekstensivt ro/ro- og ro/pax-rutenetværk fra Det Irske Hav i vest, mellem UK og kontinentet samt i Skandinavien og i Østersøen mod øst. Dog hidtil ikke længere nordpå i Østersøen end Ventspils og Nynäshamn.
Engelske Mann Lines kombinerer sin short sea-forretning med ren ro/ro- og containerfeeder linjefart fra en række af de store kontinenthavne ud mod Nordsøen til Finland og Baltikum.
Stena Line har i forvejen space charter-aftale med DFDS på ruten mellem Esbjerg og Immingham.
Læs også:
Aftalen betyder, at Stena Line nu for første gang har rutekapacitet til Finland, og med inkluderingen af Tallinn også en styrket tilstedeværelse i området omkring Den Finske Bugt, hvor DFDS har ruter til St. Petersborg og Paldiski.
”Mann Lines er en stærk spiller inden for logistik og på forretningsområder, hvor vi ikke er så stærke. Altså primært transport af nye biler og projektlaster. For både Stena Line og for Mann Lines er det her samarbejde noget, der kommer kunderne til gode hos begge selskaber,” siger Anders Peterson, business development manager hos Stena Line i den pressemeddelelse, de to rederier har udsendt i forbindelse med samarbejdet.
Chartrer skib til Mann Lines
Samarbejdet mellem de to short sea-operatører kommer konkret til at indbefatte faste space charters til Stena Line på Mann Lines' ro/ro-skibe. Mann Lines vil derudover repræsentere Stena Line som salgsorgan på visse ruter. Og endelig vil Stena-selskabet Stena RoRo chartre ro/ro-skibet Stena Foreteller ud til Mann Lines fra årsskiftet.
Svenske Stena Line har et ekstensivt ro/ro- og ro/pax-rutenetværk fra Det Irske Hav i vest, mellem UK og kontinentet samt i Skandinavien og i Østersøen mod øst. Dog hidtil ikke længere nordpå i Østersøen end Ventspils og Nynäshamn.
Engelske Mann Lines kombinerer sin short sea-forretning med ren ro/ro- og containerfeeder linjefart fra en række af de store kontinenthavne ud mod Nordsøen til Finland og Baltikum.
Stena Line har i forvejen space charter-aftale med DFDS på ruten mellem Esbjerg og Immingham.
Læs også: