Lauritzen Bulkers fortsætter frasalget i de største skibssegmenter. Således er capesize bulkcarrieren Cassiopeia Bulker netop solgt til græske interesser.
President, Lauritzen Bulkers, Peter Borup bekræfter over for Søfart, at skibet er blevet solgt.
”Salget sker som en del af vores strategi i tørlastsegmentet om at fokusere på de mindre skibe i handysize og supramax. Efter salget af Cassiopeia Bulker fortsætter vi dog indtil videre med at have skibe i capesize-segmentet, men det skyldes, at de fortsat er beskæftigede i fornuftige charteraftaler,” siger Peter Borup.
To tilbagelevne capesize-skibe
Salget af den 180.000 t.dv. store, 2011-byggede Cassiopeia Bulker følger i kølvandet på frasalget af capesize bulkcarrieren Camilla Bulker sidste måned. Når Cassiopeia Bulker er overtaget af de unavngivne græske købere, har Lauritzen Bulkers fortsat to egne capesize-skibe, Churchill Bulker og Corona Bulker i flåden.
Ifølge markedsrapporter er Cassiopeia Bulker handlet for 42,5 mio. dollars.
Læs også:
President, Lauritzen Bulkers, Peter Borup bekræfter over for Søfart, at skibet er blevet solgt.
”Salget sker som en del af vores strategi i tørlastsegmentet om at fokusere på de mindre skibe i handysize og supramax. Efter salget af Cassiopeia Bulker fortsætter vi dog indtil videre med at have skibe i capesize-segmentet, men det skyldes, at de fortsat er beskæftigede i fornuftige charteraftaler,” siger Peter Borup.
To tilbagelevne capesize-skibe
Salget af den 180.000 t.dv. store, 2011-byggede Cassiopeia Bulker følger i kølvandet på frasalget af capesize bulkcarrieren Camilla Bulker sidste måned. Når Cassiopeia Bulker er overtaget af de unavngivne græske købere, har Lauritzen Bulkers fortsat to egne capesize-skibe, Churchill Bulker og Corona Bulker i flåden.
Ifølge markedsrapporter er Cassiopeia Bulker handlet for 42,5 mio. dollars.
Læs også: