Via sit afsluttende praktikophold ved danske PJ Diesel Engineering i Canada fik Ole Groulef Vestergaard krydret sine færdigheder yderligere med dieselteknologi. Efterfølgende har arbejdslivet budt på lidt af hvert. Søfart har taget en snak med ham om, hvordan han er endt i Kenya, og hvordan livet er som maskinmester i et land i Østafrika.
Hvordan er du endt i Kenya?
BWSC har en kontrakt på Rabai Power Plant i Kenya, som de også har designet og bygget hernede. Da jeg startede, kom jeg på kursus i Finland ved Wärtsila på deres W46-motorer, som er opstillet på stationen. At verden er blevet lille, fandt jeg ud af, da vi skulle skifte den Woodward-regulator, som sidder på motoren i Kenya, hvorefter jeg fik en overhalet regulator i hånden fra PJ Diesel, hvor jeg jo havde været i min bachelorpraktik. Et hurtigt billede blev lagt på Facebook hos min tidligere chef, som kommenterede: ”Kvalitet i Kenya ;-)”
BWSC har en kontrakt på Rabai Power Plant i Kenya, som de også har designet og bygget hernede. Da jeg startede, kom jeg på kursus i Finland ved Wärtsila på deres W46-motorer, som er opstillet på stationen. At verden er blevet lille, fandt jeg ud af, da vi skulle skifte den Woodward-regulator, som sidder på motoren i Kenya, hvorefter jeg fik en overhalet regulator i hånden fra PJ Diesel, hvor jeg jo havde været i min bachelorpraktik. Et hurtigt billede blev lagt på Facebook hos min tidligere chef, som kommenterede: ”Kvalitet i Kenya ;-)”