23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Maersk Line har ingen plan om at sætte farten op

CONTAINER: I et hårdt presset containermarked ser Maersk Line ikke muligheder for at gå væk fra den omkostningsbevidste strategi om lav servicefart og mange havnekald.
I dagens marked tager det 32 dage at sejle et skib mellem Kina og Hamborg. Og det bliver det ved med ifølge verden største containerrederi, Maersk Line. For markedet er ikke til at sætte farten op eller skære anløb af det detaljerede rutenetværk, lyder analysen.
 
Traden mellem Asien og Europa er så presset af overkapacitet og dermed lave fragtrater, at det gælder om at være så omkostningsbevidst som muligt. Derfor er der heller ikke umiddelbare planer om at gå bort fra slow steaming eller kalde færre terminaler, er meldingen fra hovedsædet på Esplanaden.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.155