Det tredje af fire nye 5.400 TEU store charter-containerskibe for regning af Rickmers til Maersk Lines ME3-rute fra Salalah via Suez/Bosperus til Novorossiysk blev leveret for nylig. Det drejer sig om 'Maersk Nile', som ifølge ME3-rutens schedule for første gang afgår Salalah i Oman 18. december.
Tyske Rickmers har allerede taget levering af 'Maersk Indus' og 'Maersk Euphrates' i serien, som for Maersk Lines vedkommende afsluttes med 'Maersk Tigris' omkring årsskiftet. Serien er bygget af den sydkoreanske værftsgruppes filippinske værft, HHIC-Phil Inc. I alt består den nye skibsserie, som blev introduceret i starten af året, af 16 enheder fordelt mellem Rickmers og ligeledes tyske Schulte Group. Maersk Line har en lang charter-relation med Rickmers.
'Maersk Nile's fremdrivning sker fra en MAN-B&W 6G80ME-C9-hovedmotor på 22.695 kW til en servicefart på 22 knob. Længden over alt er 255 meter, bredden 37,3. Det 51.872 bt. store skib har en dødvægt på godt 62.000 tons.
Tyske Rickmers har allerede taget levering af 'Maersk Indus' og 'Maersk Euphrates' i serien, som for Maersk Lines vedkommende afsluttes med 'Maersk Tigris' omkring årsskiftet. Serien er bygget af den sydkoreanske værftsgruppes filippinske værft, HHIC-Phil Inc. I alt består den nye skibsserie, som blev introduceret i starten af året, af 16 enheder fordelt mellem Rickmers og ligeledes tyske Schulte Group. Maersk Line har en lang charter-relation med Rickmers.
'Maersk Nile's fremdrivning sker fra en MAN-B&W 6G80ME-C9-hovedmotor på 22.695 kW til en servicefart på 22 knob. Længden over alt er 255 meter, bredden 37,3. Det 51.872 bt. store skib har en dødvægt på godt 62.000 tons.