Ny organisering i Nordens tørlast-chartering giver afskedigelser. Omorganiseringen sker for at forbedre fleksibiliteten, siger Ejner Bonderup, chef for alle rederiets tørlastaktiviteter.
”Vi har ændret internt i organisationen for at sikre, at vi får udnyttet vores størrelse i markedet bedst muligt,” skriver Ejner Bonderup i et skrifteligt svar til Søfart og tilføjer, at sammenlægningen ikke er baseret på et behov for omkostningsbesparelser.
Helt konkret vil Norden fremover samle deres mindre skibe i handysize- og supramax-segmentet i et fælles setup, ligesom de større skibstyper af størrelserne panamax, post-panamax og capesize tilsvarende samles i et andet fælles setup. Her skal begge afdelinger arbejde tæt sammen for at sikre fleksibilitet internt og eksternt.
Farvel i Hellerup, USA, Shanghai og Singapore
”Vi vil i endnu større grad kunne betjene kunderne bedst muligt, da overblikket over mulige skibsløsninger bliver større og mere fleksibelt. Måske kan en post-panamax være en bedre løsning for kunden end en panamax, som vedkommende lige havde forestillet sig. Vores viden, ekspertise og størrelse vil på den måde komme både os selv og kunden til gode,” skriver Norden til Søfart.
I forbindelse med omorganiseringen er der blevet sagt farvel til i alt syv medarbejdere fordelt på hovedkontoret i Hellerup samt på Nordens kontorer i USA, Shanghai og Singapore.
Norden har ifølge seneste kvartalsregnskab en kerneflåde på i alt 75 tørlastskibe, hvoraf supramax er det største segment. Derudover har rederiet 29 tørlastskibe i nybygningsprogrammet.
Derudover meddeler rederiet, at Mikkel Fruergaard, senior vice president for Nordens panamax-chartering, fratræder efter gensidig overenskomst, da han ikke var enig i den fremtidige strategi og struktur.
”Vi har ændret internt i organisationen for at sikre, at vi får udnyttet vores størrelse i markedet bedst muligt,” skriver Ejner Bonderup i et skrifteligt svar til Søfart og tilføjer, at sammenlægningen ikke er baseret på et behov for omkostningsbesparelser.
Helt konkret vil Norden fremover samle deres mindre skibe i handysize- og supramax-segmentet i et fælles setup, ligesom de større skibstyper af størrelserne panamax, post-panamax og capesize tilsvarende samles i et andet fælles setup. Her skal begge afdelinger arbejde tæt sammen for at sikre fleksibilitet internt og eksternt.
Farvel i Hellerup, USA, Shanghai og Singapore
”Vi vil i endnu større grad kunne betjene kunderne bedst muligt, da overblikket over mulige skibsløsninger bliver større og mere fleksibelt. Måske kan en post-panamax være en bedre løsning for kunden end en panamax, som vedkommende lige havde forestillet sig. Vores viden, ekspertise og størrelse vil på den måde komme både os selv og kunden til gode,” skriver Norden til Søfart.
I forbindelse med omorganiseringen er der blevet sagt farvel til i alt syv medarbejdere fordelt på hovedkontoret i Hellerup samt på Nordens kontorer i USA, Shanghai og Singapore.
Norden har ifølge seneste kvartalsregnskab en kerneflåde på i alt 75 tørlastskibe, hvoraf supramax er det største segment. Derudover har rederiet 29 tørlastskibe i nybygningsprogrammet.
Derudover meddeler rederiet, at Mikkel Fruergaard, senior vice president for Nordens panamax-chartering, fratræder efter gensidig overenskomst, da han ikke var enig i den fremtidige strategi og struktur.