Maersk Supply Service har sat punktum for rederiets sidste Lindø-byggede skibsklasse af offshore-fartøjer. Det skete med ankerhåndteringsfartøjet 'Maersk Mariner's ankomst til ophugningsstranden ved Aliaga i Tyrkiet i sidste uge.
Dermed er Maersk Supply Services gamle M-klasse nu historie i rederiet, som er i gang med et ganske omfattende nybygningsprogram med i øjeblikket 14 nye skibe undervejs frem mod tredje kvartal 2017.
'Maersk Mariner' var et af to 2.395 t.dv. og 175 tons pæletræk store søsterskibe leveret fra Odense Staalskibsværft i midtfirserne. Søsterskibet 'Maersk Master' forlod Maersk Supply Service i foråret 2013 til nigerianske interesser, som fortsat opererer skibet. Nu under navnet 'Butler Favour' på Vestafrika ud fra Walis Bay.
Maersk Supply Service har tidligere benyttet sig af det nu lukkede in-house værft på Lindø. 'Maersk Mariner', byggenummer 117, var i 1986 således tolvte og sidste nybygning fra Odense Staalskibsværft til Maersk Supply Service.
Læs også:
Dermed er Maersk Supply Services gamle M-klasse nu historie i rederiet, som er i gang med et ganske omfattende nybygningsprogram med i øjeblikket 14 nye skibe undervejs frem mod tredje kvartal 2017.
'Maersk Mariner' var et af to 2.395 t.dv. og 175 tons pæletræk store søsterskibe leveret fra Odense Staalskibsværft i midtfirserne. Søsterskibet 'Maersk Master' forlod Maersk Supply Service i foråret 2013 til nigerianske interesser, som fortsat opererer skibet. Nu under navnet 'Butler Favour' på Vestafrika ud fra Walis Bay.
Maersk Supply Service har tidligere benyttet sig af det nu lukkede in-house værft på Lindø. 'Maersk Mariner', byggenummer 117, var i 1986 således tolvte og sidste nybygning fra Odense Staalskibsværft til Maersk Supply Service.
Læs også: