23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Skuffet dansk shipping-mand har genfundet lysten til branchen

PORTRÆT: Skuffelsen over fire skibe købt på toppen før shippingkrakket og det ekstremt dårlige marked, der fulgte, fik Drytank-genstifteren Jan Mayland til at trække sig helt fra shipping. Nu er han tilbage.

Egentligt skulle Jan Mayland ikke længere være shippingmand. Sigtet var rettet mod det stærkt voksende marked for biomasse, men hurtigt viste det sig alligevel, at hans shippingevner gav hans nye kunder i biobrændselsbranchen en konkurrencefordel, som var svær at se bort fra.

Tilbage i 2008 blev døren ellers lukket til Jan Maylands shippingkarriere. Tiden i Nordana, DSV, DFDS og Maersk Broker førte ham til det danske investeringselskab DIFKO, som solgte anpartsskibe til investeringslystne kunder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|