Jens Lintrup kommer med alsidig baggrund fra marine/offshorebranchen, både hos SEMCO Maritime og som service manager hos Wilhelmsen Technical Solutions. Han har gennem tiden haft mange tekniske opgaver på kontoret, men har også været med ude i verden for at løse problemer, som både har været planlagte værftsophold og mere akutte sager.
Gennem sine mange år i branchen har Jens Lintrup opbygget et godt og stabilt netværk både nationalt og internationalt, hvilket han selvfølgelig vil bruge i sin nye stilling hos SH Group. I øjeblikket er han på Fayard, hvor han sidder i et projekt manager-team og sørger for, at et supplyskib bliver ombygget til et større projekt for Statoil.
Hvad indebærer stillingen?
Som head of Offshore Service skal jeg stå for at oprette en helt ny organisation i servicegruppen hos SH Group, der kan udføre service på offshoreinstallationer rundt i verden – både med hydraulik, stål og el som arbejdsområder. Som olieprisen er lige nu, er man tvunget til at tænke anderledes, og derfor er vi f.eks. i gang med at hjælpe kunderne med at præservere det udstyr, som tages ud af drift. For os handler det om hele tiden at tænke på en ny måde, så vores kunder ved, at de har en troværdig samarbejdspartner.
Var det en stilling, du selv søgte, eller blev du opfordret?
Jeg søgte egentlig ikke nye udfordringer, men jeg har igennem længere tid haft et godt øje til SH Group. Da jeg hørte, at de ville oprette et helt nyt segment i paraplyen af forskellige serviceydelser, var jeg ikke i tvivl om, at det lige var noget for mig. Jeg har gennem mine mange år i marinebranchen haft kendskab til SH Group, og har altid ment, at det er et spændende firma med en dynamisk ledelse, der ikke er bange for at tage udfordringer op og tænke nyt.
Hvad forventer du af stillingen?
Pga. olieprisens fald er min opgave med at opbygge Offshore Service p.t. blevet lidt mere udfordrende, end vi før tiltænkte den. Men når det så er sagt, er det yderst spændende at tage denne udfordring op og finde på løsninger, der kan hjælpe kunderne gennem krisen uden at få for dybe ridser i lakken. Da jeg er ved at bygge en ny afdeling op fra bunden, vil jeg sætte mine forventninger til jobbet højt, og SH Group skal selvfølgelig have fordel af at have ansat mig, og det står jeg gerne på mål for.
Hvad forventer du at kunne bidrage med?
Der er heldigvis mange ting i marinebranchen, som man kan overføre til offshore, såsom serviceaftaler på fastpris, just-in-time-service og som noget nyt i SH Group en form for totalentreprise, hvor vi går ind og overtager hele ansvaret for en opgave, på tværs af faggrupperne stål, hydraulik og el. Man kan kalde det "One call does it all". Endvidere forventer jeg at kunne bidrage med et godt og stabilt netværk, der dækker det meste af kloden. Jeg ved selvfølgeligt godt, at frøene skal vandes og gødes, for at de giver udbytte, og det er jeg i fuld gang med.
Gennem sine mange år i branchen har Jens Lintrup opbygget et godt og stabilt netværk både nationalt og internationalt, hvilket han selvfølgelig vil bruge i sin nye stilling hos SH Group. I øjeblikket er han på Fayard, hvor han sidder i et projekt manager-team og sørger for, at et supplyskib bliver ombygget til et større projekt for Statoil.
Hvad indebærer stillingen?
Som head of Offshore Service skal jeg stå for at oprette en helt ny organisation i servicegruppen hos SH Group, der kan udføre service på offshoreinstallationer rundt i verden – både med hydraulik, stål og el som arbejdsområder. Som olieprisen er lige nu, er man tvunget til at tænke anderledes, og derfor er vi f.eks. i gang med at hjælpe kunderne med at præservere det udstyr, som tages ud af drift. For os handler det om hele tiden at tænke på en ny måde, så vores kunder ved, at de har en troværdig samarbejdspartner.
Var det en stilling, du selv søgte, eller blev du opfordret?
Jeg søgte egentlig ikke nye udfordringer, men jeg har igennem længere tid haft et godt øje til SH Group. Da jeg hørte, at de ville oprette et helt nyt segment i paraplyen af forskellige serviceydelser, var jeg ikke i tvivl om, at det lige var noget for mig. Jeg har gennem mine mange år i marinebranchen haft kendskab til SH Group, og har altid ment, at det er et spændende firma med en dynamisk ledelse, der ikke er bange for at tage udfordringer op og tænke nyt.
Hvad forventer du af stillingen?
Pga. olieprisens fald er min opgave med at opbygge Offshore Service p.t. blevet lidt mere udfordrende, end vi før tiltænkte den. Men når det så er sagt, er det yderst spændende at tage denne udfordring op og finde på løsninger, der kan hjælpe kunderne gennem krisen uden at få for dybe ridser i lakken. Da jeg er ved at bygge en ny afdeling op fra bunden, vil jeg sætte mine forventninger til jobbet højt, og SH Group skal selvfølgelig have fordel af at have ansat mig, og det står jeg gerne på mål for.
Hvad forventer du at kunne bidrage med?
Der er heldigvis mange ting i marinebranchen, som man kan overføre til offshore, såsom serviceaftaler på fastpris, just-in-time-service og som noget nyt i SH Group en form for totalentreprise, hvor vi går ind og overtager hele ansvaret for en opgave, på tværs af faggrupperne stål, hydraulik og el. Man kan kalde det "One call does it all". Endvidere forventer jeg at kunne bidrage med et godt og stabilt netværk, der dækker det meste af kloden. Jeg ved selvfølgeligt godt, at frøene skal vandes og gødes, for at de giver udbytte, og det er jeg i fuld gang med.