Med hovedsæde i Kalundborg og kontorer fordelt over Danmark, Tyskland, Sverige og Polen driver Schultz Shipping A/S forretning på blandt andet kommercielt management af 22 skibe, klarering, skib-til-skib-operationer og mæglervirksomhed inden for både tank og tørlast.
Det gør virksomheden så godt, at 2014 med et resultat på seks mio. kroner var et bedre år end 2013, hvor fem mio. kroner nåede bundlinjen. Ifølge virksomhedens adm. direktør, Gustav Jakobsen, er der ikke nogen forretningsområder, der skiller sig særligt ud i deres formåen.
”Nej, det er heldigvis ikke sådan. Vi har en del ben at stå på, og vores udenlandske datterselskaber genspejles også positivt i resultatet,” siger han.
Skat går efter olietransitlagre
I 2015 bliver fokus for de 36 medarbejdere i Schultz Shipping at fastholde markedsandele, og derudover forudser Gustav Jakobsen, at et øget kontrolpres fra Skat kommer til at påvirke årets gang.
”Den helt store udfordring for os er, at Skat kører en kampagne på olietransitlagre i Danmark,” siger han og forklarer, at der i den forbindelse er tale om olieprodukter i transit, som ikke har Danmark som det endelige marked.
Ifølge Gustav Jakobsen går Skat målrettet efter at finde afvigelser i eksempelvis den oplyste svovlprocent, skibenes procedurer ved lastning og losning eller en fejl i it-systemer, der gør, at man ikke har kunnet følge proceduren til punkt og prikke.
”Skat mener, at hvis der er en afvigelse i en eller anden procedure, så koster det ikke bare en bøde, så koster det moms og importafgifter, som om godset var gået ind i Danmark og skulle bruges i Danmark,” siger han og tilføjer, at det er helt ude af proportioner med den serviceydelse, som agenten leverer for Skat, lasteejeren og skibet.
Skat har rejst et solidarisk krav om toldafgift på 1,2 mio. kroner mod Schultz Shipping og en af selskabets kunder. Schultz Shipping regner med at vinde en retssag om kravet, hvis det kommer så vidt.
Det gør virksomheden så godt, at 2014 med et resultat på seks mio. kroner var et bedre år end 2013, hvor fem mio. kroner nåede bundlinjen. Ifølge virksomhedens adm. direktør, Gustav Jakobsen, er der ikke nogen forretningsområder, der skiller sig særligt ud i deres formåen.
”Nej, det er heldigvis ikke sådan. Vi har en del ben at stå på, og vores udenlandske datterselskaber genspejles også positivt i resultatet,” siger han.
Skat går efter olietransitlagre
I 2015 bliver fokus for de 36 medarbejdere i Schultz Shipping at fastholde markedsandele, og derudover forudser Gustav Jakobsen, at et øget kontrolpres fra Skat kommer til at påvirke årets gang.
”Den helt store udfordring for os er, at Skat kører en kampagne på olietransitlagre i Danmark,” siger han og forklarer, at der i den forbindelse er tale om olieprodukter i transit, som ikke har Danmark som det endelige marked.
Ifølge Gustav Jakobsen går Skat målrettet efter at finde afvigelser i eksempelvis den oplyste svovlprocent, skibenes procedurer ved lastning og losning eller en fejl i it-systemer, der gør, at man ikke har kunnet følge proceduren til punkt og prikke.
”Skat mener, at hvis der er en afvigelse i en eller anden procedure, så koster det ikke bare en bøde, så koster det moms og importafgifter, som om godset var gået ind i Danmark og skulle bruges i Danmark,” siger han og tilføjer, at det er helt ude af proportioner med den serviceydelse, som agenten leverer for Skat, lasteejeren og skibet.
Skat har rejst et solidarisk krav om toldafgift på 1,2 mio. kroner mod Schultz Shipping og en af selskabets kunder. Schultz Shipping regner med at vinde en retssag om kravet, hvis det kommer så vidt.
|
Schultz Shipping A/S | ||
|
I mio. kroner |
2015 |
2014 |
|
Bruttofortjeneste |
14,51 |
14,64 |
|
Res. før finansielle poster |
4,23 |
4,71 |
|
Resultat efter skat |
5,97 |
4,96 |