23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

J. Lauritzen får tilbageleveret to capes efter ophævet charteraftale

TØRLAST: 10 år før tid og midt i en langtrukken tørlastkrise står J. Lauritzen pludselig med to capesize-skibe i flåden uden kontrakt.

”No cover – no cape” hed mantraet i J. Lauritzen, da man byggede otte 180.000 t.dv. capesize-skibe mellem 2010 og 2012. Frit oversat betød det, at man ikke byggede skibe uden at have en lang charterkontrakt på hånden.

Den dækning har rederiet ikke længere på de resterende to capes i flåden, 'Churchill Bulker' og 'Corona Bulker', som efter Søfarts oplysninger indtil nu har været på en lang 15-årig kontrakt siden leveringen i 2011.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094