23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Verdens første dual-fuel sandsuger får Wärtsilä-motorer

En ny generation ”Antigoon”-klasse sandsuger kaldet 'Scheldt River' får Wärtsilä-motorer som fremdriftssystem. Sandsugeren skal bygges af Royal IHC i Holland for den belgisk-baserede DEME-gruppe, og den bliver den første sandsuger, som er i stand til at bruge både LNG og konventionelle brændstoffer. Kontrakten med Wärtsilä blev underskrevet i juli.


”Miljømæssige hensyn er ekstremt vigtige for enhver nybygning i dag. Med muligheden for LNG-drift kan vi sætte nye standarder for minimering af skadelige udledninger. 'Scheldt River' kan nemt overholde alle lokale og internationale miljøregler. Wärtsiläs brændstor-know-how og især 34DF-motorserien gør vores koncept muligt,” siger Jan Gabriël, leder af DEME's ny- og ombygningsafdeling.


Det 104 meter lange skib vil have en hopper volume-kapacitet på ca. 8.000 kubikmeter. Skibet modtager fra Wärtsilä en 12-cylindret og en nicylindret Wärtsilä 34DF-motor, to controllable pitch-propellere og to transverse thrustere såvel som selskabets patenterede LNGPac gasforsynings- og opbevaringssystem.


Kilde: Wärtsilä


BREAKING
{{ article.headline }}
0.105