Maersk Supply Service tog onsdag 5. august levering af nybygningen 'Maersk Cutter', der er det andet og sidste af to ankerhåndteringsfartøjer, rederiet tilbage i 2011 kontraherede hos det chilenske Asenav-værft til en kontrakt med Statoil på canadisk sokkel.
Det canadiskflagede 180 tons pæletræk store offshorefartøj befinder sig fortsat ved byggeværftet i Poerto Montt, men ventes inden for kort tid at afgå nordover mod hjemhavnen St. John's i Newfoundland, fremgår det af en Twitter-opdatering fra Maersk Supply Service.
Serien bestående af 'Maersk Cutter' samt søsterskibet 'Maersk Clipper', leveret oktober sidste år, er udviklet af Wärtsilä Ship Design. Blandt andet med fokus på dels energieffektivitet og dels gode søegenskaber til at operere i de ”ultra harsh” havområder ud for Newfoundland og Labrador.
Læs også:
Maersk Supply Services næstsidste Husky-skib til danske interesser
Det canadiskflagede 180 tons pæletræk store offshorefartøj befinder sig fortsat ved byggeværftet i Poerto Montt, men ventes inden for kort tid at afgå nordover mod hjemhavnen St. John's i Newfoundland, fremgår det af en Twitter-opdatering fra Maersk Supply Service.
Serien bestående af 'Maersk Cutter' samt søsterskibet 'Maersk Clipper', leveret oktober sidste år, er udviklet af Wärtsilä Ship Design. Blandt andet med fokus på dels energieffektivitet og dels gode søegenskaber til at operere i de ”ultra harsh” havområder ud for Newfoundland og Labrador.
Læs også:
Maersk Supply Services næstsidste Husky-skib til danske interesser