23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ultrabulk: Periodeskibe er dyrere, end markedsudsigterne kan bære

TØRLAST: Syv nye skibe til Ultrabulks kerneflåde af tørlastskibe gav ikke stort indtjeningsløft, da aktiviteterne faldt på de urentable korte periodebåde, siger rederiets direktør.

Med 115 skibe i operation for årets første seks måneder er Ultrabulk midt i orkanens øje i et særdeles udfordrende tørlastmarked. Målt i antal skibsdage har Ultrabulk taget konsekvensen og skåret ned på periodebåde, mens man samtidig har taget levering af nybyggede skibe på lange lastekontrakter.

De 21.806 skibsdage i første halvår af 2014 fordelt på supramax-, handysize- og panamax-segmenterne er barberet ned til 18.672 i samme periode af 2015, og det skyldes ifølge rederiets administrerende direktør, Per Lange, for dyre korte og mellemlange periodebåde.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web02