DFDS kunne tirsdag endelig indsætte 'Côte des Flandres', den anden af de to færger, som er overtaget på bareboat fra det tidligere My Ferry Link. Dermed er DFDS klar til at udfordre P&O Ferries’ operation, som hidtil har været den største ud fra Dover til kontinentet med op til seks færger.
I første omgang kommer DFDS til at sejle på fuld skrue med både 'Côte des Flandres' og søsterskibet 'Côte des Dunes', som blev indsat efter klargøring 9. februar, sammen med Dover-Calais-rutens tredje færge 'Calais Seaways', inden sidstnævnte lige skal inden om en planlagt dokning.
Med 'Côte des Flandres' kan DFDS ligeledes tilbagelevere ro/pax-færgen 'Malo Seaways', der har været inde fra Stena Line, mens de to tidligere My Ferry Link-færger har gennemgået en meget omfattende opgradering på et værft i Dunkirk.
Seks optimale færger
Indsættelsen af 'Côte des Flandres' markerer samtidigt DFDS’ endelige, og foreløbigt optimale, etablering på Den Engelske Kanal. Alle tre færger på rederiets Dover-Calais-ruten er således optimale for den korte, højfrekvente rute mellem de to kanal-byer.
 
DFDS’ samlede operation ud fra Dover består dog i høj grad også af ruten til franske Dunkirk, som DFDS overtog fra Norfolkline i 2010. Det dengang Mærsk-ejede selskab havde i årene forinden investeret massivt i tre store ro/pax-nybygninger til ruten, som nu sammen med DFDS’ tre Calais-færger i alt kan producere op til 54 daglige afgange ud fra Dover.
Læs også:
                                        I første omgang kommer DFDS til at sejle på fuld skrue med både 'Côte des Flandres' og søsterskibet 'Côte des Dunes', som blev indsat efter klargøring 9. februar, sammen med Dover-Calais-rutens tredje færge 'Calais Seaways', inden sidstnævnte lige skal inden om en planlagt dokning.
Med 'Côte des Flandres' kan DFDS ligeledes tilbagelevere ro/pax-færgen 'Malo Seaways', der har været inde fra Stena Line, mens de to tidligere My Ferry Link-færger har gennemgået en meget omfattende opgradering på et værft i Dunkirk.
Seks optimale færger
Indsættelsen af 'Côte des Flandres' markerer samtidigt DFDS’ endelige, og foreløbigt optimale, etablering på Den Engelske Kanal. Alle tre færger på rederiets Dover-Calais-ruten er således optimale for den korte, højfrekvente rute mellem de to kanal-byer.
DFDS’ samlede operation ud fra Dover består dog i høj grad også af ruten til franske Dunkirk, som DFDS overtog fra Norfolkline i 2010. Det dengang Mærsk-ejede selskab havde i årene forinden investeret massivt i tre store ro/pax-nybygninger til ruten, som nu sammen med DFDS’ tre Calais-færger i alt kan producere op til 54 daglige afgange ud fra Dover.
Læs også: