23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fejllastning førte til 'Hoegh Osaka'-kæntring

HAVARIRAPPORT: Manglende kommunikation mellem havnekaptajn og overstyrmand førte til fejllastning og efterfølgende ballasting af bilskibet inden afgangen fra Southampton.

Marine Accident Investigation Board, MAIB, i UK har konkluderet, at det var en ”simpel” fejllastning, der førte til bilskibet 'Hoegh Osaka's nær-forlis 3. januar sidste år. Forliset skete, da skibet var afgået Southampton på vej mod Bremen.

Skibets stabilitetstilstand var klart utilstrækkelig. Fejllastningen skyldtes dels, at skibet havde afveget fra sin normale rotunde mellem tre nordeuropæiske havne, dels mangelfuld kommunikation mellem rederiets havnekaptajn i Southampton og 'Hoegh Osaka's overstyrmand.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|instance-web01