Tankrederiet Norden har fået det første af i alt syv chatrede skibe ud af Den Persiske Golf.
Det bekræfter rederiet overfor Søfart.
Skibet, der har forladt området, er et handy size tørlastskib med gødning om bord med kurs mod Australien. Fartøjet har siddet fast i Hormuz-strædet siden slutningen af februar, da Iran blokerede skibstrafikken på grund af konflikten med USA.