Mærsk har sejlet to skibe ud af Hormuzstrædet.
Det oplyser Mærsk på sin hjemmeside.
Skibene har forladt Den Persiske Golf sent onsdag aften og tidligt torsdag.
- Vi kan med glæde bekræfte, at begge rejser var vellykkede, uden at der opstod problemer, skriver Mærsk.
Der er tale om skibet 'Maersk Baltimore' og et skib, som Mærsk har chartret.