Som et led i Hapag-Lloyds mål om netto-nul drift i 2045 har det tyske rederi den .2. juni 2026 gennemført det første metanol-retrofit på containerskibet 'Seaspan Yangtze'.
'Seaspan Yangtze' er det første af fem containerskibe, der skal gennem samme ombygning. Alle skibene ejes af skibsoperatøren Seaspan, men sejler for Hapag-Lloyd.