Skibstrafikken i Hormuzstrædet er på det højeste niveau, siden krigen mellem Iran, USA og Israel begyndte i februar.
Det viser data fra to skibsovervågningsfirmaer.
Mindst 37 fragtskibe passerede strædet mandag, viser data fra skibssporingsfirmaet Kpler, mens firmaet AXSMarine talte 42 skibe.
Begge dele er ifølge nyhedsbureauet de højeste tal siden februar.