Den 1. oktober tiltrådte han som krydstogtkoncernen Royal Caribbean Groups øverste ansvarlige for LNG-drift.
Det oplyser han på LinkedIn.
Bunker Holding hentede Hapag-Lloyd-veteranen ind som chef for fysiske LNG-operationer i august 2024. Før det var han 37 år hos det tyske containerrederi Hapag-Lloyd, hvor han arbejdede sig op fra lærling til kaptajn.
Efter 11 år på broen skiftede han til land og blev rederiets chef for globale brændstofindkøb med ansvar for udviklingen af grønne skibsbrændstoffer som LNG og biobrændsler. Nu tager han erfaringen med sig til Royal Caribbean Group, hvor han får ansvaret for krydstogtkoncernens LNG-drift.
Michael Behmerburgs afgang fra Bunker Holding kommer kort tid efter, at selskabet besluttede at trække sig helt ud af markedet for flydende naturgas som skibsbrændstof. Bunkergiganten gik ind i LNG i 2024 og opbyggede på få måneder en fysisk LNG-forretning med egen forsyningskæde og bunkerfartøjet ‘Coral Fraseri’.
Mindre end et år senere er satsningen opgivet, og bunkerfartøjet blev leveret tilbage for flere måneder siden. Sidst i september skrev blandt andre Tradewinds, at Bunker Holding har droppet LNG-satsningen på grund af begrænset efterspørgsel og høje etableringsomkostninger på et stadig umodent marked.
Behmerburgs jobskifte falder sammen med en større ledelsesrokade i toppen af Bunker Holding.
Mandag den 6. oktober overlod topchefen siden 2013, Keld R. Demant, direktørstolen til Peder Møller og er nu seniorrådgiver i ejerkoncernen USTC.
For to uger siden meddelte Bunker Holdings hidtidige chef for alternative brændstoffer og kulstofmarkeder, Valerie Ahrens, at hun har sagt farvel til både Bunker Holding og USTC.