Rederiet Norden ser fortsat biobrændstof som et af de mest praktiske værktøjer til at reducere CO2-udledningen — også selv om FN’s søfartsorganisation IMO endnu ikke har afklaret, hvilken rolle biofuel får i det kommende net-zero-rammeværk.
Det siger Nordens topchef Jan Rindbo i et interview ovenpå Nordens regnskab for første halvår, som blev offe...
Topchef om kommende klimakrav: – Biobrændstof er kun blevet mere interessant
Trods usikkerhed om IMO’s kommende klimaregler er Norden fast i troen på biobrændstof som bedste overgangsløsning i den nuværende flåde

I september 2024 gennemførte tørlastskibet 'Nord Steel' en sejlads for kunden BHP fra Hays Point i Australien til Rotterdam på 1.000 ton B100, som ifølge rederiets beregninger sparede omkring 2.500 ton CO2. Foto: Norden
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement