Mærsk sætter tempoet ned for sine investeringer i nye skibstyper og grønne brændstoffer, mens rederiet afventer en international afklaring af de kommende klimakrav til skibsfarten.
Det siger adm. direktør Vincent Clerc, da Søfart spørger ham i forbindelse med selskabets kvartalsregnskab.
- 'Off-take agreements' for brændstoffer tager lang t...
Mærsk tøver bevidst med nye beslutninger om grønt brændstof
Topchef Vincent Clerc bekræfter, at rederiet med vilje forhaler investeringer i nye skibstyper og grønnere brændstoffer, indtil IMO vedtager sin nye rammeaftale for klimaet i oktober

Alette Mærsk er det fjerde store dual-fuel containerskib, som Mærsk fik leveret i september 2024 . Som søsterskibene leveret, har det nye fartøj en længde på 350 meter samt en kapacitet på 16.000 tyvefodscontainere, teu. De tre første store dual-fuel containerskibe blev døbt Ane Mærsk, Astrid Mærsk og Antonia Mærsk, Foto: Mærsk
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement