23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ultrabulk-topchef: Ny maling og LED-lys giver mening - også på bundlinjen

Hos tørlastrederiet Ultrabulk har bæredygtighed ikke karakter af filantropi. Tværtimod har investeringer i skibsmaling, LED-lys og energibesparende udstyr vist sig at give økonomisk afkast

Når Ultrabulk i dag investerer millioner i energieffektiviseringer på chartrede skibe, handler det ikke om at pynte sig med grønne fjer. Det handler om økonomi. 

Det siger adm. direktør Hans-Christian Olesen, der oplyser, at rederiet gennem de seneste år har brugt mellem 5 og 6 mio. dollar på blandt andet skrogmaling, energibesparende udstyr og udskiftning af alle lyskilder til LED. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.282|