IMO's historiske Neto Zero-rammeværk fra april 2025 sender et markant signal til rederierne:
Fremtiden tilhører dual fuel-ammoniakskibene, og – nok mindre overraskende – de konventionelle skibsbrændstoffer vil gradvist blive irrelevante.
Det er hovedkonklusionerne i en ny rapport fra Global Maritime Forum udarbejdet af forskere fra UMAS og U...
Rapport: Ammoniak og LNG vinder kapløbet på havet
Ammoniak og LNG bliver de billigste skibsbrændstoffer på kort sigt, men IMO's nye aftale er ikke nok til at sikre udbredelsen af ægte grønne brændstoffer, fastslår ny rapport

Maersk Tankers var blandt de første danske rederier til at satse på ammoniak med en ordre på ti meget store ammoniaktankskibe (VLAC) fra HD Hyundai Samho Heavy Industries i Sydkorea. I den nærmeste fremtid tager rederier stilling til, om skibene også skal sejle på ammoniak som dobbeltbrændstof. Visualisering: Maersk Tankers
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement