23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Topchef om IMO-aftale: En reel pris på udledninger er nødvendig

250 olieskibe og en stor satsning på et af fremtidens grønne brændstoffer. Tankgigant navigerer i energiomstillingen, men advarer mod forhastede konklusioner 

Man kan argumentere for, at Maersk Tankers og verdens andre tankrederier lige nu befinder sig i en næsten umulig strategisk balancegang.

På den ene side eksisterer rederiet på baggrund af 250 skibe, der stort set kun flytter olie og fossile gasser fra A til B rundt i verden.

På den anden side har Maersk Tankers besluttet at investering i energiomstillingen med 10 meget store ammoniaktankskibe, VLAC, som rederiet har bestilt fra Hyundai Samho Heavy Industries i Sydkorea til levering fra sidst i 2026 og frem.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.25