Rederiet Norden og biobrændstofproducenten Mash Makes har gennemført verdens første dokumenterede oceansejlads med en hjælpemotor på kulstof-negativt biobrændstof.
Det skriver rederiet på LinkedIn.
Det 178.000 DWT store capesizeskib 'GH Callas' - tidligere 'Nord Power' - sejlede fra Singapore til Brasilien på en B20-brændstofblanding ...
Fra Singapore til Brasilien på jordnøddeskaller i hjælpemotoren
Rederiet Norden har gennemført verdens første oceangående sejlads med dokumenteret kulstof-negativt biobrændstof i hjælpemotoren

Rederiet Nordens to Nordens to biobrændstofeksperter - Federica Conti og Jan Seidl-Zelenka - var ombord på 'GH Callas' (tidl. 'Nord Power', Norden) for at analysere biobrændstoffets (B20) ydeevne i capesize skibets hjælpemotor under sejladsen fra Singapore til Brasilien. Foto: Norden
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement