23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

I musketered om prestigefærger: Danske værfter burde kunne byde ind

Skal færgerne bygges i Danmark eller uden for landet grænser? Og hvordan laver man et udbud, der på én og samme tid er specifikt og tilpas generelt? Søfart kom med i maskinrummet bag Danmarks nye standardfærge

Udbuddet er dugfriskt og kun et par uger gammelt.

I det ligger opskriften på Danmarks nye standardfærger, som måske skal have hjemme i fem af landets kommuner.

44 sider, fylder det, på formfuldt, teknisk engelsk og indeholder bestillingen på fem standardiserede, elektriske færger.

De bliver ikke fuldstændig ens; kommunerne kommer til at kunne modulere færgerne efter deres specifikke behov. Færgerne varierer f.eks. i størrelse og kan have fra 10 til 80 biler ombord. De fleste færger bliver dobbeltender, men de kan også bygges som single-ender. Også indretningen varierer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.323