Det spritnye 350 meter lange containerskib med plads til knap 16.600 containere.
Foto: Finn Salomon
På dækket og i dets ti lastrum har det plads til 16.592 tyvefodscontainere.
Foto: Finn Salomon
Skibet er bygget på Hyundai Heavy Industries’ skibsværft i Ulsan, Sydkorea. Kontrakten blev underskrevet i august 2021, og skibet blev leveret i maj 2024.
Foto: Finn Salomon
Skibets enorme dual fuel metanolklar Hyundai-MAN B&W-totakst-motor har otte cylindre og kan levere 44.000 kW.
Foto: Finn Salomon
Skibet slutter sig til de andre metanoldrevne i Mærsks flåde. De tæller indtil videre 'Ane Mærsk' og 'Astrid Mærsk', som er søsterskibe til 'Antonia Mærsk' samt det noget mindre "Laura Mærsk". Skibet skal sejle på en rute mellem Asien og Europa.
Foto: Finn Salomon