23948sdkhjf

Værft leverer Mærsks tredje store metanolskib

Skibet med en metanol dual fuel-hovedmotor har en kapacitet på 16.592 teu

Hyundai Heavy Industries har leveret Mærsks tredje store containerskib, der kan sejle på metanol.

Det skriver shipping-analysehuset Alphaliner. Sammen med det mindre feederskib 'Laura' er der tale om det fjerde metanoldrevne skib i rederiets flåde.

Skibet, der er navngivet 'Antonia Mærsk' har en kapacitet på 16.592 teu, og er det tredje i en serie på tolv metanol dual-fuel-drevne 'Equinox Mk-I'-skibe, som værftet vil levere til Mærsk år og i 2025.

Dertil vil komme yderligere seks lidt større metanoldrevne skibe på lidt over 17.000 teu.

Det netop søsatte skib er 351 meter langt og 53 meter bredt. Det følger efter de første store metanolklar containerskibe 'Ane Mærsk' og 'Astrid Mærsk', som er leveret tidligere i år.

Skibene er designet med bro og aptering helt fremme, hvilket gør det muligt at bære flere containere end et konventionelt design.

'Antonia Mærsk' vil skulle sejle på Mærsk 2M Asien-Europa-sløjfe.

Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.516