23948sdkhjf

Logfiler fra Dalis motorkontrolsystem er givet videre til efterforskerne

Dataudtræk fra Dalis motorkontrolsystem, Autochief, blev i løbet af påsken overdraget til efterforskerne

En serviceingeniør fra leverandøren af motorkontrolsystemet på Dali, Kongsberg Maritime, hjalp i løbet af påsken med at skaffe logfiler fra timerne op til kollisionen med Francis Scott Key Bridge.

Det fortæller kommunikationsdirektør hos Kongsberg Automotive, Anette Bonnevie Wollebæk, til det norske medier Teknisk Ukeblad.

- Umiddelbart ser vi ikke noget unormalt i loggene fra dette styresystem, men det er op til andre at se nærmere på dem, udtaler hun til mediet og peger på, at motorstyringssystemet blot er et af mange systemer i et stort og avanceret skib.

Det er den amerikanske havarikommission, National Transportation Safety Board (NTSB), som er ved at undersøge, hvad der forårsagede, at det 299 meter lange og 48 meter brede containerskib kolliderede med broen. Undersøgelsen ledes af chefefterforsker Marcel Muise.

Havarikommissionen fortalte før weekenden, at de har snakket med skibets to lodser og det 22 mand store mandskab på Dali. Der er også hentet data fra skibets sorte boks med lydoptagelser og kommunikation foruden skibets tekniske data fra de sidste seks timer, der gik forud for ulykken.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093