Houthi-bevægelsens angreb mod handelsskibe i Det Røde Hav kommer til at stække Mærsks arbejde for at nå rederiets reduktionsmål for udledninger af CO2.
Beslutningen om at lade Mærsk-skibene fra og til Asien sejle den 7.000 km. ekstra omvej om sydspidsen af Afrika øger ikke bare sejltiden med 6-10 dage. Den øger også CO2-udledningen pr. skib med 2....
Medie: Klimaregning venter Mærsk på uro i Det Røde Hav
Mærsk beslutningen om at sejle nedenom Afrika på grund af Houthi-bevægelsens angreb på skibe i Det Røde Hav, kommer til at tynge Mærsks CO2-regnskab, vurderer analytikere
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/99717173.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=5298&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3532&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=866b6c0cc8e0c07137094cbe94f7b378f27bd37a9dd5a38a5175c0ce0447eef1)
På årets næstsidste dag blev containerskibet 'Maersk Hangzhou' ramt af et missil affyret af Houthi-bevægelsen i Yemen. Missilet ramte skibet, som dog kunne sejle videre, før det igen blev forsøgt angrebet, denne gang af oprørere i både. Foto: Rene van Quekelberghe/Reuters/Ritzau/Scanpix
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement