Redere er uvillige til at forpligte sig til at stå tidligt på grøn metanol på grund af de høje omkostninger for first-movers.
Det siger David Cassidy, adm. direktør for Proman, verdens næststørste metanol til Tradewinds.
Vi har brug for et markedssignal nu - for i øjeblikket er ingen villige til at betale merprisen for grønne brændstoffer - hver...
Problemet med grøn metanol: Ingen blinker først
Metanolproducent efterlyser et pristillæg på fossile skibsbrændsler, som kan få rederierne i gang med de fornødne investeringer i skibsfartens energiomstilling
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/97936186.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=877&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=493&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=371&accessToken=268eff0397ed059c6e1587e4117def708b0f0726ec74c0a4394ca330a49d3c50)
Mærsk er blandt de første rederier der globalt har forpligtet sig på grøn metanol med investeringer i skibe, der kan sejle på grøn metanol, og som har indgået partnerskaber med globale producenter af det grønne skibsbrændstof, herunder med Proman. Foto: Mærsk
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement