23948sdkhjf

Danske sværvægtere forvandler ammoniak til potent skibsbrændstof

Metanol til forbrændingsmotorer kræver CO2, men i fremtiden vil der ikke være nok af den. Det er ikke et problem for ammoniak. Og Teknologisk Institut, Alfa Laval og DTU har en løsning på ammoniaks langsomme forbrænding 
- I dag kan vi relativt let indfange CO2, hvor der brændes kul og olie af, men hvad gør vi i fremtiden, når der ikke længere brændes fossile brændstoffer af, spørger Christoffer Mølleskov Pedersen.

Christoffer Mølleskov Pedersen er sektionsleder på Teknologisk Institut, og han står i spidsen for et samarbejde mellem DTU, Alfa Laval og så selvfølge...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172