23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danske sværvægtere forvandler ammoniak til potent skibsbrændstof

Metanol til forbrændingsmotorer kræver CO2, men i fremtiden vil der ikke være nok af den. Det er ikke et problem for ammoniak. Og Teknologisk Institut, Alfa Laval og DTU har en løsning på ammoniaks langsomme forbrænding 

- I dag kan vi relativt let indfange CO2, hvor der brændes kul og olie af, men hvad gør vi i fremtiden, når der ikke længere brændes fossile brændstoffer af, spørger Christoffer Mølleskov Pedersen.

Christoffer Mølleskov Pedersen er sektionsleder på Teknologisk Institut, og han står i spidsen for et samarbejde mellem DTU, Alfa Laval og så selvfølgelig Teknologisk Institut, og ambitionen er at levere en markedsklar løsning, der gør brugen af grøn ammoniak som skibsbrændstof mulig.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141