- I dag kan vi relativt let indfange CO2, hvor der brændes kul og olie af, men hvad gør vi i fremtiden, når der ikke længere brændes fossile brændstoffer af, spørger Christoffer Mølleskov Pedersen.
Christoffer Mølleskov Pedersen er sektionsleder på Teknologisk Institut, og han står i spidsen for et samarbejde mellem DTU, Alfa Laval og så selvfølge...
Danske sværvægtere forvandler ammoniak til potent skibsbrændstof
Metanol til forbrændingsmotorer kræver CO2, men i fremtiden vil der ikke være nok af den. Det er ikke et problem for ammoniak. Og Teknologisk Institut, Alfa Laval og DTU har en løsning på ammoniaks langsomme forbrænding
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/91928200.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=5184&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3456&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=1612eefdfa2d89170fd180a97ee2cd882e407da5880d3735d1c2ab79b64b568b)
Dette er ikke en ammoniak-motor, med derimod en Dual-fuel motor fra MAN Energy-Solutions, som sidder i Mærsks metanolskib 'Laura'. Foto: Sebastian Sjöberg
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement