Færgebytte blev dyrt for Molslinjen
En forsøgsordning med at øge kapaciteten på ruten Ystad Rønne har vist sig ikke at være en god forretning for Molslinjen.
Ifølge TV2 Bornholm indgik Molslinjen en aftale om en forsøgsordning med Trafikkontaktrådet, hvor hurtigfærgen 'Max' blev erstattet med den noget større færge 'Express 1'. Formålet var at sikre kapaciteten i de travle sommermåneder og ifølge aftalen kunne Molslinjen få tilskud til de billetter, der var tiltænkt 'Max' og så sælge overskydende kapacitet i fri handel.
Men efterfølgende har det ifølge TV2 Bornholm vist sig, at det var en underskudsforretning at sejle med 'Express 1' på ruten.
Ikke solgt billetter nok
TV-stationen har sine oplysninger fra et bilag til Molslinjens møde med Trafikkontaktrådet torsdag, der evaluerer forsøgsordningen.
Ifølge bilaget skulle Molslinjen have solgt billetter til mindst 25.000 personbiler i forsøgsperioden og helst 45.000, men der er kun solgt godt 20.000 billetter i fra handel ind til nu. Aftalen løber til 22. oktober.
Molslinjen oplyser til TV2 Bornholm, at de ikke vil kommentere tallene, før rederiet har haft mulighed for at orientere Trafikkontaktrådet.