23948sdkhjf

Markant skibsingeniør runder skarpt hjørne

Den markante skibsingeniør Lars Jordt fylder 70 år i dag. 

Og skønt syv årtier måske mest peger i retning af pension og fritidsliv, er dagens fødselar i allerhøjeste grad fortsat en efterspurgt kompetence i den maritime verden. For efter mange års erfaring med bygning, drift og vedligehold af færger kan skibsingeniøren fra København løse problemer i mange forskellige maritime sammenhænge.   

I Søfarts spalter vil de fleste utvivlsomt have stiftet bekendtskab med den markante skibsingeniør, som med sin tunge, faglige ballast altid kan skille skæg og snot i en faglig diskussion om skibstekniske emner. 

Lars Jordt er uddannet skibsingeniør fra Danmarks Tekniske Universitet, DTU, og arbejdede i de første år af karrieren for Burmeister & Wain på Refshaleøen i København. 

I 1984 skiftede han til A.P. Møller, hvor han arbejde med nybygninger frem til 1996, hvor han skiftede til Scandlines. 

Her kom det langstrakte forløb med byggeriet af færgerne 'Copenhagen' og 'Berlin' til at fylde en længere årrække. Lars Jordt stoppede hos Scandlines i 2017, hvorefter han fungerede som konsulent for designet og byggeriet af ÆrøXpressen. 

Gennem karrieren har Lars Jordt dermed haft ophold i Japan, Spanien, Stralsund, Lindø, Hvide Sande for at bygge et større  antal skibe, og han har besøgt utallige byer på kloden for at løse tekniske problemer på skibe. 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14