Østersøen er ikke som Kattegat. Særligt ikke når det handler om sejlads med lette højhastighedsfartøjer, i hvert fald ikke, hvis passagererne skal opleve en god komfort året rundt. Det tog den tidligere operatør i betragtning, da den første purpose-byggede mega-hurtigfærge blev udviklet til Rønne – Ystad-ruten i slutnullerne.
Vi forventer klart e...
Molslinjens operationschef forventer en klar brændstofbesparelse med ’Express 5’
Nichlas Højgaard Thomsen forventer et klart lavere brændstofforbrug i forhold til kapaciteten, når den nye hurtigfærge er kørt ordentligt ind på Ystad-ruten. Her skal øget tunnelhøjde, midterskrog, foils og tabs også vise deres værd i forhold til komforten
Foto: Søren Lund Hviid

Nichlas Højgaard Thomsen har selv sejlet som maskinchef i rederiets hurtigfærger, inden han kom i spidsen for nybygningsprojektet med ’Express 5’. Foto: Søren Lund Hviid
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer