23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Molslinjens operationschef forventer en klar brændstofbesparelse med ’Express 5’

Nichlas Højgaard Thomsen forventer et klart lavere brændstofforbrug i forhold til kapaciteten, når den nye hurtigfærge er kørt ordentligt ind på Ystad-ruten. Her skal øget tunnelhøjde, midterskrog, foils og tabs også vise deres værd i forhold til komforten

Østersøen er ikke som Kattegat. Særligt ikke når det handler om sejlads med lette højhastighedsfartøjer, i hvert fald ikke, hvis passagererne skal opleve en god komfort året rundt. Det tog den tidligere operatør i betragtning, da den første purpose-byggede mega-hurtigfærge blev udviklet til Rønne – Ystad-ruten i slutnullerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.162