23948sdkhjf

Molslinjens operationschef forventer en klar brændstofbesparelse med ’Express 5’

Nichlas Højgaard Thomsen forventer et klart lavere brændstofforbrug i forhold til kapaciteten, når den nye hurtigfærge er kørt ordentligt ind på Ystad-ruten. Her skal øget tunnelhøjde, midterskrog, foils og tabs også vise deres værd i forhold til komforten
Østersøen er ikke som Kattegat. Særligt ikke når det handler om sejlads med lette højhastighedsfartøjer, i hvert fald ikke, hvis passagererne skal opleve en god komfort året rundt. Det tog den tidligere operatør i betragtning, da den første purpose-byggede mega-hurtigfærge blev udviklet til Rønne – Ystad-ruten i slutnullerne.

Vi forventer klart e...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Vigtigt skridt for milliardinvestering i Vordingborg Havn
Nor-Shipping 2023: Fiskekutter kåret som Årets Skib 2023
Blue Water langer ud efter rederiernes skattefordel: “Det skal jo være på lige vilkår”
DTU satser på synlighed: - Studerende skal have øjnene op for branchens udfordringer
Nobelprismodtager advarer skibsfarten om nedgang
Havnearbejder-”pjæk” lukker containerterminaler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125