Thruster serie fra ZF
Præcision er ikke kun vigtigt, når du navigerer - Når du vælger et marine fremdrivningssystem, er det vigtigt at overveje en løsning med dele, der garanterer det optimale samspil mellem ydeevne, omkostninger, miljø og fleksibilitet.
Præcision er ikke kun vigtigt, når du navigerer - Når du vælger et marine fremdrivningssystem, er det vigtigt at overveje en løsning med dele, der garanterer det optimale samspil mellem ydeevne, omkostninger, miljø og fleksibilitet.
Med en ydeevne fra 1.380 til 1.585 kW dækker den nye ZF AT 80 området mellem de kendte modeller ZF 6000- og ZF 7000..
“Med dette modeludvalg har vi skabt en ny generation miljøvenlige, kraftfulde og effektive Thrustere. På denne måde kan marine designere, skibsværfter og rederier stole på et højkvalitets og robust fremdriftssystem med ZFs anerkendte funktioner”, siger Andre Körner, leder af Product Line – Commercial & Fast Craft.
Optimeret design og mere ydelse
Ved udvikling af den nye AT 80 har ZF forbedret designet yderligere: Den nye hydrodynamiske form på undervandshuset reducerer modstanden og forbedrer kavitationsadfærden, hvilket igen øger effektiviteten. Basert på årtiers viden i vores udviklingsafdeling som arbejder med design af gearkasser og oliekredsløb, opfylder AT 80 Thruster de højeste krav til robusthed, effektivitet og tilgængelighed. Opgaven for udviklingsafdelingen inkluderede også reducerede driftomkostninger og bæredygtighed: AT 80 har en højere effektivitet takket være den lave mængde olie, som samtidig reducerer CO2-udledningen. Eventuelle lækager opdages tidligt med et nyudviklet tætningssystem. Dette forhindrer olielækager og vandindtrængning. Som et resultat af dette, opfylder denne model nuværende og fremtidige strengere miljøregler.
Med sit modulære designform, muliggøre modelprogrammet skræddersyede løsninger til kunderne. AT 80 fås som en 360-graders styrbar thruster, som udtrækkelig eller bovpropel. I kombination med en optimeret dyse forbedres den opnåelige hastighed, en funktion der er særlig nyttig til passagerskibe og færger. ZF tilbyder også en dyse, der er designet til det bedst mulige tryk, specielt tilpasset slæbebåde og arbejdsbåde.
Enkel installation, udvidelse og service
Den integrerede koblingen med den dokumenterede ZF AUTOTROLL-funktion som allerede har bevist sit værd i andre ZF-Marine-produkter. Teknologien er baseret på en variabel propel hastighedskontrol, som gør det muligt for besætningen variere hastigheden selv under motorens tomgangshastighed. Resultatet er en mere præcis fremdrift, der er tilpasset behovet. Et kraftudtag (PTO) med maksimalt drejningsmoment på ca.600Nm kan leveres som ekstra udstyr.
Digital overvågning med ProVID
ZF Thruster AT 80 leveres som standard med ProVID-overvågningssystem. Så en mulig intern komponentskade kan opdages på et tidligt tidspunkt og man derved kan planlægge vedligeholdelse og service på forhånd. Dette øger fartøjets tilgængelighed og driftstid, reducerer driftomkostningerne og forbedrer komponenternes ydeevne med hensyn til henholdsvis levetid og effektivitet.