23948sdkhjf

Wencon ved dokning

| Medlemsnyhed | Indrykket af Wencon ApS

Planlægningen af dokningsprojekter er ofte tidskrævende og betragtes som den dyreste og mest komplekse vedligeholdsopgave men hvordan planlægger man det man ikke kan se?

På trods af mange måneders planlægning, er der alligevel nogle områder af skibet som ikke kan inspiceres før dokning på grund af begrænsede adgang. Det er disse områder som altid efterlader ukendte faktorer i enhver dok beregning.

Levetidsforlængelse, - i stedet for udskiftning

Hvis en reparation kræver reservedele, kan det ofte forsinke en dokning betydeligt. Derfor giver det god økonomisk mening at have alternative løsninger til reservedele, men også at der løbende vedligeholdes hver gang man dokker ind. Vi ser ofte at man ved vedligehold kan forlænge levetiden på udsatte komponenter med op til 10+ år og det er der god økonomisk fornuft i.

Minimér høje udgifter til udskiftning

Almindelige udfordringer som bi metallisk korrosion-, kavitation- og erosion/korrosionsskader i ikke lettilgængelige områder er ofte associeret med høje arbejdsomkostninger.

 Her er et Wencon Docking Kit løsningen for mange skibsejere, når de skal forberede sig på uventede reparationer da man i et kit har produkterne til at genopbygge og levetidsforlænge på en lang række korrosions, kavitation og slid skader. Med et Wencon Docking Kit er der også mulighed for crew´et om bord for at udføre løbende vedligehold og derigennem øge levetiden på vitale dele som ikke nødvendigvis behøver reparation.  

Hvis skibsværftet ikke allerede tilbyder Wencon Service, kan Wencon sørge for at et Docking Kit bliver sendt ombord på skibet eller forud til skibsværftet. Her er det vigtigt at det kommer med i dok specifikationen.

 Wencon i dokspecifikationen.

Med en docking-kit ombord før dokning kan du angive brugen af ​​produkterne fra Wencon Docking -kittet i skibets dokspecifikation. Derved reduceres risikoen for forsinkelser ved levering af reservedele og man undgår ekstra omkostninger på de uventede reparationer som kan opstå.

Cirkulær økonomi inden for vedligeholdelse af skibe.

At finde nye måder at reducere et fartøjs CO2 aftryk bliver stadig vigtigere, og det gør det attraktivt at indtænke cirkulære økonomiske termer som: Forebyg, reparér, renover i stedet for en lineær tankegang for ”brug og smid ud”.

Hvis du er interesseret i en ISO 14040 certificeret beregning på hvor meget CO2, tid og penge der var at spare ved genopbygge og levetidsforlænge en rorstamme i forhold til at udskifte den med en ny, kan du læse mere her. 

 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Wencon ApS

Jyllandsvej 15
5400 Bogense
Danmark
Wencon ApS

Billeder & videoer

 korrosion i bøsning på rorstamme

Send til en kollega

0.096