23948sdkhjf

Efter opkøb: Svanehøj vil være førende på service

| Medlemsnyhed | Indrykket af SVANEHØJ Danmark A/S

Det er snart et halvt år siden, at Svanehøj købte Force Technologys Marine Equipment Service-afdeling i Frederikshavn, og nye muligheder pibler allerede frem.

Synergierne står i kø i Svanehøjs serviceafdeling efter opkøbet af Force Technology Marine Equipment Service i Frederikshavn. 

Overtagelsen skete i november og har skabt en serviceafdeling med cirka 40 medarbejdere og en lang række kompetencer inden for pumper, kompressorer, ventiler og kalibrering. 

Målet er at stå for den samlede service i det globale LPG-segment, hvor Svanehøj nu repræsenterer de absolut største leverandører af pumper og kompressorer.

- Kunderne har taget godt imod vores nye set-up, og der har været mange forespørgsler på hele vores servicepakke, siger service manager Kristian Bertelsen, Svanehøj. 

Leder har bred erfaring 
Kristian Bertelsen har stået i spidsen for afdelingen i Frederikshavn siden 2011. Han er oprindelig udlært elektriker på Hirtshals Havn og senere maskinmester. Han har tidligere arbejdet på et kabelskib, som reparerede lyslederkabler. Inden Kristian Bertelsen blev ansat hos FORCE Technology, var han projektleder hos MAN Energy. 

I dag er han daglig leder af Svanehøjs serviceafdeling, og service-manageren er glad for at være blevet en del af en koncern, som imponerer ham i forhold til samarbejde. 

- Jeg kan godt lide åbenheden. Der er opbakning til at lave ændringer, som vi slår i gang for at understøtte vores kunder. Man skal ikke kæmpe for at overbevise, at tingene skal gøres smartere, for vi vil alle sammen fremad, siger Kristian Bertelsen.  

Tætte producentbånd er et stort plus
Svanehøjs nye og større serviceorganisation har øget muligheden markant for at indgå rammeaftaler, som også var en klar ambition med opkøbet, og det er lykkes. 

Det springende punkt er serviceforretningens forankring i Svanehøj og et tæt bånd til en førende kompressorproducent, hvor man er den eneste eksterne servicepartner på globalt plan.

- Vi har indgået rammeaftaler med de største af vores kunder. De vil bruge os, fordi vi repræsenterer producenten, kan levere originale reservedele og den bedste service, fortæller Kristian Bertelsen.

Læs mere om Svanehøjs service-koncept her: https://www.svanehoj.com/services/


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
SVANEHØJ Danmark A/S

Fabriksparken 6
9230 Svenstrup J
Danmark
SVANEHØJ Danmark A/S

Send til en kollega

0.093