Svært at identificere omkomne på Maersk Honam

| Af Redaktionen/jhm | Tip redaktionen om en historie

Det er endnu ikke lykkedes at identificere tre af de fire besætningsmedlemmer, der er fundet omkomne efter branden på Maersk Honam. Skibet ventes at kaste anker i dag.

Imens der stadig er lang vej hjem for lasten om bord på det delvist udbrændte containerskib Maersk Honam, er de 22 overlevende besætningsmedlemmer nu kommet hjem til deres familier.

Læs også: Mærsk under hårdt pres

Det oplyser Maersk Line i en pressemeddelelse.

Af de fem omkomne er det stadig kun de fire, der er fundet. Af de fire er det kun lykkedes at identificere den ene person.

- Efter resterne (af besætningsmedlemmerne, red.) var fundet, blev de øjeblikkeligt transporteret til Mumbai, Indien, hvor de lokale myndigheder arbejder på identifikationen, skriver Maersk Line.

Rederiet tilføjer, at det arbejder tæt sammen med myndighederne i Mumbai for at sikre sig, at arbejdet forløber så effektivt som muligt. 

Læs også: MSC opkræver gebyr for containere på 'Maersk Honam'

Mange af de 12.416 TEU, der var om bord på Maersk Honam, da branden brød ud, er stadig intakte. Forventningsfulde modtagere af containerne må dog væbne sig med tålmodighed, selvom skibet ifølge Maersk Line forventes at kaste anker ud for Jebel Ali-havnen i Dubai i dag.

Arbejdet med at slukke hot spots efter branden og stabilisere skibet forventes at tage 4-5 uger, og først derefter vil skibet blive bragt til kaj.

- Efter grundig evaluering med havnemyndigheder i området faldt valget på Jebel Ali som den mest passende til at tage imod fartøjet, skriver Maersk Line.

Årsagen til branden bliver stadig efterforsket. Som Søfart tidligere har skrevet, har branden på Maersk Honam dog allerede ført til en fornyet diskussion om, hvordan farligt gods skal håndteres om bord på containerskibe.

Læs også: Regler for transport af farligt gods i søgelyset



Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu
Plus

Regeringen uden plan for bekæmpelse af pirater fra næste år

Det er uvist, hvordan Danmark skal bidrage til international bekæmpelse af maritim kriminalitet, når den nuværende piratstrategi udløber ved årets udgang

Positionsbillede: Skoleskibet 'Dynekilen'

Skoleskibet ’Dynekilen' forbi Aarhus, inden det Tvind-ejede skib returnerede mod syd - denne gang mod Sønderborg

Kendt færgerute blev realiseret efter 500 års overvejelser

De første analyser blev sat i værk i 1454 af Kong Christian den første, og mere end 500 år senere kunne Kong Frederik den niende klippe snoren til færgeforbindelsen mellem Rødby og Puttgarden. Den kendte færgeforbindelse fyldte 55 år i sidste uge

Kurs mod Esbjerg med Fanø om styrbord

HAVNE: Tyskere lægger til i Sydvestjyllands storhavn fire gange i år. Sæsonen blev indledt med gammelt sovjetskib tidligt om morgen Kristi Himmelfartsdag

Plus

Torm-CEO: Opsvinget kan komme snart

CEO Jacob Meldgaard forventer et bedre marked i år, mens han ser et større opsving vente i horisonten. Og det kan komme før, vi tror

Nyhedsbrev

Plus

40 år gammel dansk bugserbåd vender hjem til Finland

BUGSERING: Rauma-bygget slæber tilbage i Finland efter tre årtier i Danmark

Online Avis Arkiv
Plus

Dansk vind-rederi køber skib hos Mærsk

Platform supply-skib fra Maersk Supply Services canadiske datterselskab kan se frem til en fremtid i vind-branchen...

Plus

Norden afhænder endnu en bulkcarrier

TØRLAST: Det tredje af i alt seks vietnamesisk byggede Vinashin-skibe fra starten af årtiet rapporteres solgt af Norden

Plus

Fra Mærsk til Tunø-færgen

Skibsofficer Kristian Laursen Vig sejlede i en årrække på langfart med containerskibe hos Mærsk, men for otte år siden tog han springet til Tunøfærgen. Det har han ikke fortrudt

Plus

"Vision skal sætte retning for havnelov"

Skib kolliderer med Mærsk-borerig i Esbjerg Havn

Coasteren 'Fluvius Tavy' sejlede torsdag morgen ind i en borerig i Esbjerg Havn

Toplobbyist forlader Danske Rederier

Direktør i Danske Rederier, Jakob Ullegaard, modtager kronprins Frederiks Harvard-legat og siger sit job op

Plus

Mærsk under hårdt pres

Omkostningerne og brændstofpriserne stiger, kerneforretningen vokser for lidt, og frygt for handelskrig lurer hos Mærsk, som skuffede markedet med et dundrende underskud i første kvartal.

J. Lauritzen venter at nå breakeven i tørlast til næste år

Tørlast- og tankrederiet mindskede underskuddet i første kvartal og har indbefragtet flere skibe i forventning om et bedre tørlastmarked

Nordsøolie runder 80 dollar efter fire år

MSC opkræver gebyr for containere på 'Maersk Honam'

Esbjerg-mægler overtager tysk konkurrent

North Sea Hagland Shipbrokers i Esbjerg har købt størstedelen af aktierne i Hamborg-baserede NSH-Shipbrokers GmbH.

Første direkte tog fra Kina til Antwerpen

Minister forstår Fanøs bekymring for større havn i Esbjerg

Mærsk-aktier oplevede største fald på én dag i 12 år

Samlet mistede Mærsk-aktierne torsdag 17,66 milliarder kroner i værdi efter en hård dag på børsen.

Politikere: Kontrol skal stoppe brug af illegale søfolk

Torm lander fint første kvartal

Mærsk trukket hurtigt frem af Hamburg Süd

Mærsk har øget omsætningen med 30 pct. i første kvartal, godt hjulpet på vej af implementeringen af Hamburg Süd. Det underliggende resultat er dog et underskud på 239 mio. dollar.

Plus

Mærsks tankskibs-pool sætter fuld fart på væksten

Mens andre dansk-baserede tankpools er landet på omkring 100 skibe, er Maersk Tankers nu helt oppe på 164 skibe i folden. Heraf 65 udefra og man regner med flere under vingerne i fremtiden. Ifølge chefen handler det om at slå spotmarkedet

Plus

Chikane: Behov for handling frem for undersøgelser

Fanø søger udenlandsk hjælp i kamp mod Esbjerg Havn

Containerrater stiger for femte uge i træk

VIDEO
Se videopræsentation af 'Ellen'

Nu er det OK at fejle i Mærsk

Maersk Supply frigiver flere detaljer om nyt mine-projekt

PJ Diesel går i dybden med 3D-print

Plus

"Danish Maritime Days har brug for et nyt lokomotiv"

Molslinjen fejrede passager nr. 100 millioner

11 kidnappede søfolk er samlet og i god behold

12 ud af 14 er kidnappet fra 'FWN Rapide'

Kina opruster mod APM Terminals

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hydraulikslanger til Vindmølleindustrien

SIANET sliberondeller. Den seneste innovation inden for hulmønstre. 7900 & 7500 CER (keramiske korn)

NORDHAVN A/S bevæger sig ind på nyt high-end marked

Temadag om kølemidler

Der er gang i produktionen af vores nye løfteåg til truck hos vores maskinfabrik i Aalborg.

Nye medarbejdere

Tiden nærmere sig

Prysmian 1.kvartal 2018 resultat

NOS A/S leverer 200 ton løfteåg

HØJGLANSPOLERING af metaller. PREMIUM POLERING i tre nemme skridt, så blankt som et spejl.

Hvilken sensor til niveau måling er bedst?

Broelementerne til Kronprinsesse Marys bro kræver løftegrej i den helt tunge ende

Electro Care ApS - Energioptimering

Hvem er årets robotambassadør?

Det Ny Fluidware App

Vi synes altid det er fedt at se det løftegrej vi sælger blive brugt.

Hvad skal DBI udvikle for din virksomhed?

Står du med et behov for særligt glas? Mirit Glas tilbyder Teknisk glas!

Vi har netop fået fornyet den velansete DNV godkendelse for Triflex vibrationsdæmpere

Konkurrencedygtige priser på Cylindere!

80% længere levetid og 30% mere aggressivitet. PREMIUM*** LONGLIFE Z-MAX sk...

Kan teknologi fra 1849 være en nyhed?

Er du klar til Breakbulk Europe?

Spændende konference om regnvandsbassiner med masser af natur og aktivitet ...

esabs nye 3-fasede rebel™ svejsemaskiner – en suveræn kombination af styrke...

Send til en kollega

0.267