Danske skibsdesignere som Knud E. Hansen, OSK-ShipTech og Odense Maritime Technology (OMT) forventer flere opgaver i kølvandet på IMO’s nye klimamål.
- Der er kommet et klart større incitament fra redernes side til at arbejde med at nedbringe emissionerne, siger Thomas Eefsen, kommerciel direktør i OMT. Ifølge IMO’s nye mål skal CO2-udledningen ...
Nyt klimamål kan styrke LNG
Ny CO2-aftale i kombination med 2020-svovlkravene giver øget vind i sejlene for skibsdesignerne, der bl.a. ser et større fokus på LNG-drevne skibe. Men industrien ser kun LNG som en del af løsningen - nye opfindelser er nødvendige
2
Billeder
Her ’Isla Bella’ med plads til 3.100 TEU - et af de første lidt større containerskibe drevet af LNG (fra rederiet Tote). Foto: Tote
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer